torsdag, maj 28, 2009

Stilpoliserna

Kvinnor över 40 bör inte ha trasiga jeans, enligt stilexperten Ebba von Sydow. Jag blev både chockad och sur när jag hörde det, eftersom jag råkar tycka att det är tufft och snyggt.

Det var nästan i klass med när jag såg stilexperterna Trinny Woodall och Susannah Constantine på tv, i programmet "Stilpoliserna" för nåt år sen, och de sa att man inte bör ha ärmlöst efter 30.

Efter 30! What the?!


Ärmlöst råkar jag också gilla.

På nätet hittade jag fler klädregler. Stilexperten Kim Johnson Gross talar om hur man bör klä sig efter 40. Några exempel:

  • Man ska inte klä sig yngre än man är.
  • Inga minikjolar.
  • Inga "baggy" kläder.
  • Du passar inte längre i samma färger som när du var yngre.
  • Trendigt är inte längre snyggt.

De tre sista punkterna var då nyheter för mig.

Jag undrar vad stilpoliserna anser om korta shorts. Får man ha kortkort om man har leggings under? Och hur är det med träningskläder - de kan ju vara både korta och tajta? Där kan man snacka om att blotta sig.

Det är svårt att inte ta åt sig, men jag tänker då fortsätta att klä mig som jag trivs och tycker är snyggt!

1 kommentar:

  1. Inget annat äm trams det där! Ebba VS. Vad vet HON? Vänta några år tills de där snorvalparna blir lite äldre så ska du se att det är annorlunda! Men då ändrar de troligtvis 40 till 50.. Jag tror mer på det där att du är snygg i det du trivs med. Så klä dig som DU vill! Inte som någon sk. mode-expert tycker. De har dessutom säkert fått betalt för att ha så fjantiga åsikter.

    SvaraRadera