onsdag, maj 13, 2009

Ekologiskt + smågodis = SANT

Det här kanske bara jag har missat, eftersom det lanserades i september förra året: ekorrens ekologiska smågodis, från Sjölunda gård, utan konstgjorda färg- eller smakämnen och syntetiska sötnings- eller konserveringsmedel. I stället för vanligt vitt socker används ekologiskt oraffinerat rörsocker.

I går testade jag ekorrens syrliga blandning, och den var jättegod!

Jag är rätt noga med vad jag stoppar i mig, och särskilt efter "Den hemlige kocken". Och faktiskt så har jag börjat må illa när jag äter lösgodis. Jag inbillar mig att det är p.g.a. alla läskiga, syntetiska tillsatser.



"Den hemlige kocken" tycker jag för övrigt att alla borde ha hemma och läsa i då och då, för att bli mer medveten om vad det är man äter egentligen, och inte låta sig luras av livsmedelsindustrin.

Fast jag tror att det är nyttigt att vara lite onyttig ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar