måndag, maj 11, 2009

Beach 2009

Jag pratade kost med min personlige tränare, när det framkom att han "deffar". (Håller en diet på mer protein och mindre kolhydrater för att definiera musklerna). Han är rätt biffig, så jag undrade om han förberedde sig inför en tävling. Men nej, han deffade för Beach 2009.

Då klack det till i mig av igenkänning: Ja, herregud! Så brukade ju faktiskt jag också tänka: Beach XX-årtal.

Det var ju värsta stressmomentet, att börja hyfsa till kroppen i tid till bikini-dags. Och nu orkar jag inte bry mig. Det är knappt att jag besöker en strand ens på sommaren.



Mitt Beach 2009, som jag kan nojja lite inför är numera Tjejmilen 2009, för som vanligt har jag tvingats göra ett avbrott i träningen. Under de tio år som jag har sprungit loppet har jag aldrig lyckats träna i tid inför det. Den här gången är det en envis hosta som saboterar.

Men det gör inte så mycket, för det är alltid jättekul ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar