lördag, september 05, 2009

Tygskor över fyrtio?

I somras fick jag nästan en utskällning av polaren för att jag gillar att ha på mig tygskor, fast jag är 40+. Jag blev lite chockad, för det var min vapensyster i kampen för 40-plussare att få ha på sig det man tycker är snyggt, som läxade upp mig.

Tygskor tycker jag kan vara tufft och/eller fräscht, beroende på modell, färg o.s.v. Fattar faktiskt inte vad åldern har med det att göra. Och Converse har genom alla år varit en favorit - det är ju för tusan klassiskt! Lite rockigt. (Även om jag i ärlighetens namn inte har använt just dem på länge.)

Jag menar, alla har ju sin stil.

Et tu, Mrs H...

3 kommentarer:

  1. Va? Varför "får" man inte det? Hade ingen aning om att det fanns åldersgräns på TYGskor...Trams!

    SvaraRadera
  2. Hm, jag känner mig lite skyldig. Det enda jag kan säga till mitt försvar är att det ser inte bra ut. Det ser inte rätt ut. Tygskor för kvinnor över 40 gör absolut INGENTING för övriga klädseln förutom att de får den att se billig ut. Jag kan inte förklara det annars. Jag tycker att det är tufft och kaxigt på ungre tjejer men urfult på äldre. Det är i så fall bättre att ha på sig vanliga träningskor...men smaken är som baken.

    SvaraRadera
  3. Jo. Det är ju så, att smaken är delad som baken, eller som... Nånting som består av en väldig massa delar. Som tur är.

    SvaraRadera