torsdag, september 03, 2009

Aj, aj, åska...

Eller aj, aj, väderomslag, blåst, kyla, värme... För då får jag migrän.

Vilken "wuss" man är, alltså.

Men man får faktiskt skylla på vädret, för det kommer allt fler vetenskapliga studier som slår fast att vädret har inverkan på hälsan. Det är konstaterat att förändringar i lufttryck, åska och temperaturökningar kan utlösa migränanfall.

Och vi är cirka en miljon svenskar som lider av migrän.

Jag skyller faktiskt även min trötthet de senaste dagarna på vädret. Eller möjligtvis svininfluensan.

Men vilken "wuss" man är, ändå!

2 kommentarer:

  1. Är, har varit, kommer alltid så förbli...

    Men det känns även i mitt huvud när det är oväder.

    Hittade svarta trumpeter på 2 av våra ställen igår så idag får jag äta svampsoppa (den med curry i). Mmm...

    SvaraRadera
  2. väder och fullmåne - kan inte somna när det är fullmåne - låg vaken till mitt i natten och har efter jobbet stupat ner i soffan... men höstmånen är magnifik och full och blir så ock ikväll ...

    SvaraRadera