fredag, september 18, 2009

Hos naprapaten

I veckan var jag på Naprapathögskolan för lite elevmassage. Det var länge sen nu, och jag är ovanligt stel inte bara i nacke och axlar, utan även längre ner. De brukar vara jätteduktiga, och eftersom det är elever kostar det bara 170 kr per gång.


Men i och med att de rensar ut gamla journaler varje år (nu är de dock datoriserade), så blir första besöket mest diagnostisering:

Nej, jag äter inga mediciner, förutom migränmedicin.
Jag har ett stillasittande arbete framför datorn.
Jag tränar si och så mycket.
Fritidsintressen förutom att träna? Eh... Slappa och kolla på tv. (Det där lät inget vidare, men vad skulle jag säga?)
Eftersom det är elever så tittar en handledare oftast in i båset under behandling och frågar hur det går:

-Jag heter Kristina som kommer in nu, och är handledare. Hur går det, Peder?
-Patienten är stel i mitten av ryggen, och i nacke och axlar. Hon jobbar på kontor och tillbringar mycket tid i soffan framför tv:n.
-Förlåt, vad var det sista du sa?
-Ja, hon tittar mycket på tv på fritiden. Man kanske inte sitter så bra alltid i soffan.
-Nej, och det kan man väl få göra ibland också.

Då kunde jag inte hålla mig, utan började gapskratta. Och de också. Det blev så konstigt, ju.

Jag ska tillbaks dit på måndag nästa vecka, för behandling av min tv-rygg.

1 kommentar:

  1. Ja det blev lite galet där.:-) Bra att du "påminde" mig om att de finns. Ska genast boka tid!

    SvaraRadera