måndag, september 07, 2009

Den vita massajen

Jag tycker att jag ser alldeles för mycket på tv, och i går satt jag faktiskt i tv-soffan till och med på dagtid.

MEN det var faktiskt inte meningen. Jag skulle käka lunch och slog på tv:n som sällis.

OCH upptäckte till min glädje att filmen "Den vita massajen" (2005) precis hade börjat på TV 4. Den har jag länge velat se, eftersom jag har läst boken.

Boken är skriven av schweiziskan Corinne Hofmann, och är självbiografisk. Den handlar om hur hon under en resa till Kenya blir blixtförälskad i en massajkrigare, och flyttar till hans by ute i bushen. Och så är hon med om en massa strapatser.

Men vilket äventyr!

Filmen var så klart romantiserad, men kul att se ändå. Ett tips!

1 kommentar:

  1. Vet du om att det finns två efterföljare; 1) Den vita massajens dotter och 2) Åter till den vita massajen. Båda läsvärda!

    SvaraRadera