tisdag, september 22, 2009

Ört-ro

Det är tydligen inte bara jag som saknar ett "chill pill": Läste i lokaltidningen att tedrickandet ökar. Särskilt försäljningen av "funktionsteer" hade gått upp, enligt en tehandlare. Som lugnande.

Och nästan jämt är kvällsteerna slut på livsmedelsbutikerna där jag bor. Rätt anmärkningsvärt.


Men däremot rent kamomillte finns ofta att få tag i. Det anses sömngivade för att det har lugnande och kramplösande egenskaper. Min önskeblandning skulle annars vara knockout-mixen valeriana, humle, kamomill och lavendel.

God natt!

2 kommentarer:

  1. De fungerar ungefär lika bra som sömnpiller på recept..dvs..NOT. En dålig film rekommenderar jag när man vill sova men inte kan.

    SvaraRadera
  2. Det funkar för mig. Oftast. Men det är väl individuellt. Testa göra starkare te. (Har faktiskt också börjat sova i tv-soffan på äldre dar).

    SvaraRadera