tisdag, september 08, 2009

Ett jättekliv

Bedrifter åldras också. I somras firade den första bemannade månlandningen 40 år. (20 juli 1969). Men denna fyrtioåring kommer nog att förbli lika fräsch, för alltid.

Vilken grej! Vilket otroligt gränsöverskridande äventyr! Jag undrar om jag någonsin kommer att få uppleva något liknande, av samma magnitud under min livstid.

Kanske människor på Mars? Under den rymdfärden skulle jag i så fall sitta klistrad vid tv:n. Antagligen skulle jag till och med bygga mig en liten rymdkapsel av kartonger, och låtsas att jag var med. Sväva fram i ultrarapid, i alla mina rörelser och allt vad jag företar mig.


Vi får väl se. Det får tiden utvisa.

2 kommentarer:

  1. Ullis, för fan... Bara för att du har tråkigt på jobbet. Vet du att det finns online-romaner, om du vill se upptagen ut?

    SvaraRadera