torsdag, september 10, 2009

Metamorfos

Förutom alla mysko pigmentfläckar, linjer i huden och mörka "spröt" som poppar upp där man minst anar det... alla grå hårstrån som håller på att ta över den antagligen minskande populationen på skalpen... förutom lösare hudkostym med allt knöligare yta, den stelare linsen i ögat, (fast nåt positivt med att se sämre är att jag inbillar mig att jag äntligen har fått bättre hy), min skostorlek som snart passerar 41... För att inte tala om alla förändringar på insidan - både bokstavligt och bildligt.

Förutom allt det så har jag fått en alien-ögonfrans som bara växer och växer, om jag inte klipper den.

Alltså, what the...?!

Den var typ 2 cm när jag upptäckte den, för jag undrade hur fasen det kunde komma sig att det kändes som att jag konstant gick omkring med en ögonfrans i ögat.


Jag bävar. Vad blir det härnäst??

2 kommentarer:

  1. Jag har ett hårstrå på låret som jag fått till dryga decimetern en gång! Det brukar dock hinna gå av innan dess. På äldre dar är förstås en del skäggstrån mer benägna att faktiskt synas lite grand. Har du kollat där kanske finns nåt skoj.

    SvaraRadera
  2. Nå det är så här säger en som fyllt 60 - att det mesta på kroppen flyttar sig nedåt ett par steg ... särskilt vad gäller hår .. sen får ni tänka ut resten själva ... ;-)

    SvaraRadera