onsdag, september 16, 2009

Idéer

Alla har väl varit med om att ha en idé, som man kanske inte gör något åt, och som sen poppar upp någon annanstans i genomförd form?

Jag har läst någonstans att det verkar som om liknande idéer oftast tar form hos flera personer nästan samtidigt. Tidsandan, kanske?

Ett tag grunnade jag på att brodera bonader med visdomsord, typ "Borta bra men hemma bäst", fast i modern tappning, men kom mig aldrig för att göra det. Några månader senare utgavs en bok med en massa gamla bonader: "Hem ljuva hem: och andra broderade budskap" av författaren och fotografen Jeppe Wikström.

I samma veva kom designgruppen Fuldesign med utställning och broderikit för just bonader med "visdomsord" i modern tappning:

De är toppen! roliga! Funderar på att brodera en "Helvetes jävla skit", fast i egen tappning förstås.

Idéer i all ära, men det är det där med genomförande också.

1 kommentar:

  1. Exakt så där är det!Tänk om jag gjort allt smart jag kommit på... Då skulle jag vara trippelmiljardär nu!;-)

    SvaraRadera