tisdag, oktober 13, 2009

Svampfiasko

Jag är fan "plocka svamp"-handikappad. Jag ser dem inte! Inte ens när jag har glasögon på mig. Eller så fungerar inte min inre svamp-slagruta, och jag ser dem inte för att det helt enkelt inte finns svamp just där jag går i skogen.

"Det är omöjligt. Här finns trattkantareller överallt", hävdade mina svamp-medplockare på senaste trippen och dinglade med korgarna överfulla av svamp. Att jämföra med min påse, där inte ens botten var täckt.

De förbarmade sig över mig och pekade ut några ställen så att jag inte var helt tomhänt när jag kom hem, och tröstade mig med att det tar tid att få sina "svamp-ögon".


Och så har jag lärt mig att man kan smula ner lite torkad svamp i maten, som krydda.

1 kommentar:

  1. Det tar ju några år att få trattisögon! Inte såg vi så här mycket i början. Du går förstås omkring o funderar istället.

    SvaraRadera