onsdag, oktober 28, 2009

Årets sista dopp?

Jag har upptäckt kallbadhus! I går badade vi i det sju grader kalla havet, från Båstads kallbadhus.

Himla nice! Jag var osäker på om jag skulle fixa det, men det slutade med tre dopp, inklusive huvud, och totalt fyra simtag. Faktiskt blev det tre dopp för oss alla; mig, min boyfriend och hans päron. Och vi var alla rörande överens om att det var så uppfriskande, välgörande och avslappnande att det här borde man göra mycket oftare. Helst några gånger i veckan.

Tilläggas bör att där även finns en uppvärmd bassäng utomhus, och bastu förstås, med jättefin utsikt ut över havet och Halmstad långt borta på andra sidan bukten, så att man kan preparera sig ordentligt inför kallbadet.

Efteråt satt vi i relaxavdelningen och fyllde på vätskeförråden både länge och väl, för vi orkade inte resa oss upp. Och ägaren till Hotel Skansen, som var där med ägaren till på sommaren kändistäta Pepés Bodega, bjöd chevalereskt på iskall öl. Men bara karlarna i sällskapet, för de hade bondat i bastun.

1 kommentar:

  1. Åh vad underbart!Och jag hoppas få veta mer om vad du tycker om Halmstad! ;-)

    SvaraRadera