onsdag, oktober 14, 2009

Jag vill uppgradera...

...mitt boende.

Blev återigen påmind om det när jag klockan tolv i går natt fick gå och säga åt grannen snett ovanför mig att sänka volymen på festandet, så det gick att sova. De sänkte musiken men givetvis inte det primitiva fyllesnacket, så det gick ändå inte att sova.

Åh, vad skönt det vore att slippa grannar vägg i vägg. Nej, det är verkligen dags att uppgradera boendet:

Rum hos päronen - studentrum i korridor - egen studentlägenhet - lägenhet i andra hand - lägenhet i första hand - bostadsrätt - och nu vill jag bo i ett eget HUS. Med en egen trädgård.

Vilken frihet. Jag längtar...

4 kommentarer:

  1. Tills det blir stopp i avloppet och skiten ska rensas ut...Pettan har fått moppa bajs 2 ggr (i nedre toan). Det gick bra med motiveringen "det är ju bara vår skit"..

    SvaraRadera
  2. Och sen ska det renoveras, målas, hamras och bytas tak. Frysen pajjar och ny måste inköpas. Rabatter ska rensas och träden beskäras.
    "Hyr dig fri" är mitt motto! ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag vill, jag vill, jag vill, jag vill!

    SvaraRadera