onsdag, november 04, 2009

Vad tyckte jag om Halmstad?

(Första visiten i min boyfriends hemstad?)

Platt.

Att cykla Prins Bertils stig längs med vattnet till Tylösand var höjdpunkten.
Vädret var perfekt - vindstilla och inte särskilt kallt. De skiftande molnen på himlen borgade för vackert ljus och vidunderliga färger, (vilket inte riktigt framkommer på fotot).


Och Tylösand må vara packat till sista kvadratdecimetern på sommaren, men nu var det underbart öde:


På Per Gessles Hotel Tylösand beskådade vi alla hans guldskivor och -kassetter(!), samt även hans refuseringsbrev från diverse skivbolag. Nice touch!

Där finns även en massa nutidskonst att beundra, och köpa om man känner för det, av skandinaviska och internationella konstnärer. Men det var inte särskilt mycket som föll mig i smaken. Och D Y R T var det.

Dock hade två ställen som jag sett fram emot att besöka stängt: Tropikcentrum, med exotiska djur, och Ostboden, med ljuvliga ostar till fantastiska priser och världens coolaste tant som ägare. Trots ringlande kö kunde hon bara gå därifrån och rasta hundarna i en halvtimme.

Men jag fick se maneter, två sjöstjärnor, ejdrar och en massa annat, så jag är nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar