fredag, november 06, 2009

Pås-problem

Någonting bra med skräcken för baconsnuvan är att folk äntligen lär sig lite bacillvett: Som att inte nysa och hosta rakt ut i en fullsatt buss eller tunnelbanevagn, utan att göra det i armvecket, som att tvätta, och helst "sprita", händerna ofta och som att inte hålla på och pilla sig ögonen och näsan och sen på annat.

Men ett problem som jag har haft är öppning av plastpåsar i affären: Hur fasen får man upp de rackarna utan att slicka sig på fingret? Det har varit upprörda insändare i tidningarna där man klagar på folk som slickar sig på fingrarna när de ska öppna påsar, och jag erkänner - jag är en av de skyldiga.

Jag har försökt skrynkla till dem, för att få en öppning att jobba vidare på, men det funkar inget vidare - jag får panik och fingret får ändå en liten slick.

Men nu har jag fått lösningen: Man andas på "öppningsfingrarna" tumme och pekfinger, som då blir lätt fuktiga av imma. Det funkar faktiskt!


Världsfreden nästa!

1 kommentar: