söndag, januari 03, 2010

Några citat jag fastnat för:

Sjöfarare seglar även på Röda havet.

(Från "Snabbt Byte" av Janet Evanovich. Det är "den tiden i månaden" för huvudpersonen Stephanie Plum, men hennes pojkvän tycker inte att det ska stoppa dem från vissa köttsliga aktiviteter.)

Bli inte förvånad om du provar ett helt nytt klädesplagg vid årsskiftet.

(Från vattumannens årshoroskop i Elle, 2010).

Föreställningen om åldrande finns bara i våra tankar, så släpp taget om alla sådana tankar.

(Från "The Secret", av Rhonda Byrne, om hur våra tankar och intentioner manifesteras och blir till verklighet.)

3 kommentarer:

  1. Jo tankens kraft har stor betydelse - men det går inte att komma ifrån att våra kroppar åldras lika i ständer, olika fort hos olika människor ... jag vill tro att det bästa är att acceptera det och göra det bästa av det man har ... att trots allt behålla fötterna på jorden.../Anneli

    SvaraRadera
  2. "åldras lika i ständer" ... va f-n är det ?
    åldras lite i sänder skall det naturligtvis
    vara ... /An

    SvaraRadera
  3. :-) "Lika i ständer" lät väldigt bra ändå.

    Men visst håller jag med dig. Det var därför jag fastnade för det, för jag får som inte ihop det. "Naturens gång" och allt sånt.

    Fast jag tror att tankens kraft har betydelse.

    SvaraRadera