lördag, januari 09, 2010

Dörrprydnader

Det var hela fyra dörrar (av sex) som hade julprydnader i min truppuppgång i år, vilket är rekord. Riktigt mysigt blev det, och alla lyckades pynta med helt olika saker också: mitt halmhjärta, en klassisk grön krans, en sirlig barrstjärna i plast, och en brun keramikskylt.

Vad har hänt? Varför just denna jul, undrar jag. Det brukar bara vara jag som pyntar.

Huset som jag bor i är stor och anonymt, och folk här hejar knappt på varandra. Så jag tänkte att kanske finns ett behov av en annan sorts dörrprydnader, som inte är välkomnande, utan har ett avskräckande budskap.

Så här blev mina "anti-välkomstkransar":


Först en klassisk krans av krossade, livsfarliga glasskärvor i grönt:


Här har vi onda ögat:


Och slutligen en silvrig, taggig krans med långa spikar:


OBS! OBS! OBS! Jag är inte helt sjuk i huvudet och har givetvis aldrig haft dem uppe. Det är ett konstprojekt.

1 kommentar: