torsdag, augusti 27, 2009

Tv-preferenser

Jag och min boyfriend har rätt lika smak, men när det kommer till tv-program är det inte alltför många beröringspunkter.

Över huvud taget är jag mer flexibel än han, och kan titta på program som han gillar, men som jag själv reflexmässigt skulle välja bort:

Program han gärna ser, och som jag står ut med att se:
"Top Gear", "Antikrundan", "Seinfeld", "2 1/2 män", "Ballar av stål", "Kvarteret Skatan"...

Program jag gärna ser, som han vägrar titta på:
"Gossip Girl", "Privileged", "Medium", "Det okända", "Dr Phil", "The Hills", "The City", "True Blood" (verkar det som)...

Program vi bägge gärna ser:
"Mia och Klara", "Kommissarie Montalbano", "Morden i Midsummer", "Skenet bedrar", "Dexter", "Simpsons", "Family Guy", "Mitt i naturen", vissa dokumentärer...

Åh, ett tips: En serie UNDERBARA dokumentärfilmer som vi snubblade över när vi zappade och fastnade, och som vi bägge älskade, om det äldre paret Hans och Kerstin Stralström från Kiruna: "Tango, gräl och ledbesvär" (1999), "Lappsjuka" (2001) och "Paradiset" (2006). De har visats på SVT, och förhoppningsvis går de i repris flera gånger i framtiden. (Vi har faktiskt letat efter boxen).

1 kommentar:

  1. Märkligt Catarina ! Det här ser ju ut ungefär som hemma hos oss ...

    SvaraRadera