Över huvud taget är jag mer flexibel än han, och kan titta på program som han gillar, men som jag själv reflexmässigt skulle välja bort:
Program han gärna ser, och som jag står ut med att se:
"Top Gear", "Antikrundan", "Seinfeld", "2 1/2 män", "Ballar av stål", "Kvarteret Skatan"...
"Gossip Girl", "Privileged", "Medium", "Det okända", "Dr Phil", "The Hills", "The City", "True Blood" (verkar det som)...
Program vi bägge gärna ser:
"Mia och Klara", "Kommissarie Montalbano", "Morden i Midsummer", "Skenet bedrar", "Dexter", "Simpsons", "Family Guy", "Mitt i naturen", vissa dokumentärer...
Åh, ett tips: En serie UNDERBARA dokumentärfilmer som vi snubblade över när vi zappade och fastnade, och som vi bägge älskade, om det äldre paret Hans och Kerstin Stralström från Kiruna: "Tango, gräl och ledbesvär" (1999), "Lappsjuka" (2001) och "Paradiset" (2006). De har visats på SVT, och förhoppningsvis går de i repris flera gånger i framtiden. (Vi har faktiskt letat efter boxen).
Märkligt Catarina ! Det här ser ju ut ungefär som hemma hos oss ...
SvaraRadera