fredag, augusti 07, 2009

Flockdjuret Människan

När jag började springa Tjejmilen gick starten till så att varje grupp blev nedräknad av dåvarande kommentatorn Clabbe. Alla i startgruppen räknade högt ner tillsammans:

Tio...nio...åtta...sju...sex...fem...fyra...tre...två...ett... PANG! Startskottet gick, och massan av tjejer började röra sig framåt.

Det var också så himla mäktigt att jag fällde en tår varenda gång, precis som när jag ser klippet med flash mob - där folk samlas på ett ställe, låtsas som ingenting, och så på en given signal gör de samma sak, som en dans eller bara står helt stilla och tysta en stund.

Jag blev lite nyfiken på varför jag reagerade så starkt och blev så rörd och skrev en artikel om det i tidningen Leva. Är du intresserad finns här en förkortad version av den.


Man borde helt klart göra mer sånt här, som ger sån fantastisk energi!

1 kommentar:

  1. Men vad roligt! Vilket nummer var den i? Väldigt intressant! :-)

    SvaraRadera