måndag, augusti 03, 2009

Konst i det gröna 2009

Så var det över. Det här året var det lika varmt och kvavt som det var kallt förra årets utställningshelg. Enligt arrangörerna hade vi cirka 3 000 besökare, vilket det faktiskt inte kändes som, hur nu det kan komma sig.


Jag fick inte prata med Maud Adams som jag hade hoppats, men däremot med en massa bekanta från Luleå som jag inte träffat på flera år. Det var verkligen jättekul! Min gamla klasskompis från grundskolan höll jag nästan inte på att känna igen(!)

Och jag pratade med andra konstnärer om deras verk, teknik och tankar, och det är alltid så himla roligt och givande!

Och så fick jag prata med en gallerist från Boden och en reporter och fotograf från NSD som gillade mina alster, men jag kom dock inte med i artikeln. Däremot kom jag med i "Veckans fråga": Börjar du jobba i dag?, med en hemsk bild och min hemska ålder.

Men det var otroligt roligt att så många gillade mina tavlor, (collage med urklipp från Harper's Bazaar från 1951 på kartong med akvarell och akryl). Och jag fick sälja åtminstone en tavla!

Nu ska vi åka till stugan och njuta i det vackra vädret!

2 kommentarer:

  1. Det var väl ingen hemsk bild! Och vad sjutton, bättre med vår ålder än att vara någon fjompig fjortis eller grånad panter. ;-) Det är bara en siffra vet du! Skitkul att du fick sålt en tavla. Grattis! opas du tog REJÄLT betalt.

    SvaraRadera
  2. Oj - hade jag vetat att du ställde ut där hade jag bergis sett till att besöka "konsten" - har själv varit med för några år sedan med
    mina urlöjliga mesiga akvaraller - usch dom vill jag helst glömma ... vill måla vildare saker idag... sextioårsvilda!! ha ha
    /Hälsn från Anneli, en av de grånade pantrarna ;-)

    SvaraRadera