söndag, augusti 16, 2009

Gammal goding


Ibland när jag hälsar på mina föräldrar använder jag pappas ansiktstvål Reporia, för känslig hy och acne, som han har använt i alla tider. "Etabl 1924" står det på förpackningen. Den tillverkas enligt "ett gammalt naturrecept" och innehåller svavel och tjära som "tillsatts tvålen för att stimulera huden".

Den kostar typ 18 kr i livsmedelsaffären.

Och den är faktiskt bra! När jag googlar på den lovprisas den i en massa bloggar.


Numera tillverkas den dock av Victoria, Scandinavian Soap AB, och jag såg nu när jag kollade på förpackningen att de är kunglig hovleverantör.

Kanske den har hängt med kungen också i alla år.
Man kanske skulle ta och testa den ett tag...

1 kommentar:

  1. Jag vill gärna se ut som Victoria eller Madeleine men absolut INTE som varken kungen himself eller Silvia. ;-) (Den sistnämnda ryktas det dock ha använt annat än bara tvål...Men vad vet jag, vad vet jag?)

    SvaraRadera