tisdag, juni 16, 2009

Mina varor

Först på sista tiden har jag insett fördelarna med att skaffa kundkort på matvarubutikerna - och nu har jag på alla affärer nära där jag bor: Ica, Vivo och Prisextra.

Ica har de ett rabattkupongsystem som de kallar "mina varor", och som är anpassade efter respektive kund. Erbjudandena baseras på tidigare inköp.

Det är lika roligt varje gång att se vad man uppenbarligen har handlat mycket av den senaste tiden, för det blir alltid nån aha-upplevelse. Det är som att se sig själv utifrån, på nåt vis. "Jaha, är det så jag är...!"

Den här gången fick jag erbjudanden på morötter, bönor från Zeta, saffran och Actimel-yoghurt.Faktiskt så stämmer det väldigt väl på mig - jag äter helst vegetariskt, men Actimel däremot var lite överraskande.

"Just ja, jag var ju lite kass i magen där ett tag."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar