tisdag, februari 02, 2010

Frysstress

Om nån känner sig för lite stressad kan man alltid ringa mina päron. På några få sekunder har de rabblat en lång lista på grejer som borde göras, och ett eventuellt tidigare glatt humör har raskt förbytts i nervös stress. För det gäller så klart sånt som ligger och skaver i det dåliga samvetet.

Så jag hörsammade en av dessa punkter och avfrostade i ett närmast paniskt tillstånd min frys.

Resultatet: Frysjäveln gick inte i gång igen! Så nu måste jag köpa en ny frys. (Varför lyssnade jag på dem?)

Att köpa en ny frys kan tyckas enkelt nog. Det är bara det att standardmåtten på frysjävlar har förändrats under mitt frysskåps livslängd, så antingen blir det en pygmé som lämnar ett tomrum i köket, eller så blir det en hulk, som spränger sönder skafferiet.

Kul...

2 kommentarer:

  1. jävla frysjävlar!! ... och jäsikars torktumlare som luddar igen! Jag tror jag skall plocka fram morsans gamla tvättbräda så kan jag spela en trudellutt samtidigt ...
    /Anneli

    SvaraRadera
  2. Ja! Och få lite "gratismotion"! :-D

    SvaraRadera