lördag, april 25, 2009

"Sommarkortare" är tio centimeter




Damn! Är jag så förutsägbar?! Jag hade hittat en jättefin vintageklänning från Myrorna, men tyckte att den vore finare om den var tio centimeter kortare. Lat som jag är så lämnade jag in den till skräddaren, som kollrade bort mig fullständigt:

- Hej! Jag skulle vilja lägga upp den här klänningen.
- Javisst. Tio centimeter?

Eh... Vänta nu. Har jag redan sagt det? Hur flummig är jag egentligen?

- Det slår aldrig fel: det är ALLTID tio centimeter kortare till sommaren! ALLTID! fortsätter skräddare sen.

Faktiskt så hade jag provat med både åtta och nio centimeter kortare, innan jag bestämde mig för "det gyllene måttet".
(Klänningen på bilden är tyvärr inte min klänning. Kanske lägger jag in en bild på den när den är kortad).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar