tisdag, december 08, 2009

Tjuvlyssnat i bastun

Det är sällan nån annan än jag som bastar på gymmet, men i söndags var vi hela fyra personer i bastun samtidigt: en asiatisk tjej i baddräkt(!), och efter en stund ytterligare två damer som kanske var i 50-årsåldern.

De två sistnämnda förde en väldigt intressant konversation som jag ville stanna och lyssna på, men till sist var det inte skönt längre att sitta kvar i bastun.

Dock fick jag ut något väldigt tänkvärt av deras samtal. De hade nämligen varit på en återträff för deras gamla gymnasieklass och diskuterade hur olika folk hade åldrats:

- En del bara pratade på om sig själva och liksom rabblade upp allt som de har gjort, som om de läste upp sitt CV.

- Ja. Och jag fick stå och lyssna på nån som bara pratade om fotboll hela tiden. Tror han verkligen att alla gillar fotboll? Jag avskyr fotboll!

- Det var så intressant att se vilka som har åldrats med behag. Och då menar jag inte utseendemässigt. En del har liksom förädlats med åldern, medan andra bara har blivit mer insnöade, i sig själva.

Hmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar